marți, 24 august 2010

CONSILIUL NATIONAL AL FNFMC

CONSILIUL NATIONAL EXTRAORDINAR AL FNF M/C
Urmare a informatiilor aparute in mass-media cu privire la aplicarea in sectorul feroviar de noi programe de restructurare concretizate prin noi disponibilizari de personal, a fost convocat in sedinta extraordinara Consiliul National al FNF M/C, cu urmatoarea ordine de zi :
‘’ Informare cu privire la evolutiile economice si sociale din sectorul feroviar si adoptarea masurilor ce se impun a fi luate de catre organizatiile sindicale.’’
La sedinta au participat, pe langa delegatii stabiliti in baza normei de reprezentare prevazuta in statut, si numerosi membri de sindicat, fapt ce denota interesul si ingrijorarea acestora fata de siguranta locurilor de munca din sectorul feroviar. Astfel numarul de participanti a depasit 800 de membri de sindicat.
Data fiind importanta agendei de lucru a sedintei, s-a solicitat Confederatiei Sindicale Nationale Meridian sa intreprinda diligentele necesare pentru participarea la sedinta a Ministrului Transporturilor si Infrastructurii – D-ul Radu Berceanu, precum si a Directorilor Generali ai unitatilor de cale ferata. De asemeni , la sedinta au fost invitati sa participe D-ul Ion Popescu – Presedintele C.S.N. Meridian si D-ul Ion Molea – Presedintele Aliantei Nationale Sindicale Feroviare, structuri sindicale la care Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial este afiliata.
Lucrarile sedintei au fost deschise de Presedintele FNF M/C – D-ul Gheorghe Fratica care a prezentat evolutia economica la cele trei unitati de cale ferata in anul 2010, reflectata prin prisma scaderilor importante de activitate care atrag dupa sine si o scadere a veniturilor.
Au fost evocate si principalele cauze care au condus la actuala stare de fapt :
- subfinantarea cronica a sectorului feroviar, care conduce inevitabil la degradarea continua a infrastructurii feroviare, cauza principala a pierderii relatiilor contractuale de catre cei doi operatori nationali de transport feroviar ;
- reducerea dramatica a volumului de marfuri rezultate din productia industriala, marfuri care se pretau la transportul pe calea ferata ;
- plata nejustificata catre bugetul statului a accizei (taxa de drum) la achizitia motorinei, lucru care genereaza pierderi importante atat la CFR Marfa cat si la CFR Calatori ;
- practicarea unor tarife de utilizare a infrastructurii feroviare mult mai mari decat cele practicate pentru utilizarea infrastructurii rutiere, ceea ce genereaza necompetitivitatea transportului feroviar in raport cu cel rutier ;
- acordarea insuficienta, pentru CFR Calatori, a compensatiei destinata acoperirii diferentelor dintre tarifele practicate si costurile reale de transport ;
- neadaptarea mersului de tren la cerintele de transport ale clientilor.
Desi pana la momentul sedintei reprezentantii administratiilor celor trei unitati de cale ferata nu ne-au notificat vreun program de restructurare sau proiect de concediere colectiva, au fost prezentate informatiile detinute neoficial cu privire la intentia de configurare a unor noi programe de restructurare, care presupun :
- La CNCF CFR SA , inchiderea unui numar de 60 de sectii de circulatie insumand 3000 km de cale ferata, ceea ce se traduce prin posibila concediere a cca. 2900 de salariati ;
- La SNTFM CFR Marfa SA, reorganizarea subunitatilor teritoriale ceea ce poate conduce la disponibilizarea a cca. 5000 de salariati ;
- La SNTFC CFR Calatori SA, reducerea semnificativa a numarului de trenuri aflate in circulatie si reorganizarea subunitatilor de baza, ceea ce ar putea genera indepartarea din serviciu a cca. 3000 de salariati ;
- Reorganizarea filialelor unitatilor de cale ferata , lucru care ar putea conduce la disponibilizarea a cca. 1.800 de salariati.
D-ul Ion Popescu – Presedintele Confederatiei Meridian a prezentat intentia Guvernului Romaniei de a modifica substantial pachetul de legi care guverneaza raporturile de munca (Codul Muncii, Legea contractelor colective de munca, Legea sindicatelor, Legea privind solutionarea conflictelor de munca), pentru ‘’flexibilizarea pietei muncii.’’
Fata se situatiile prezentate o parte din participantii la sedinta au luat cuvantul in plenul sedintei, dezaproband cu fermitate orice intentie a unitatilor de cale ferata de a efectua noi concedieri, de personal.
In finalul sedintei, in unanimitate s-a adoptat hotararea de incetare a activitatii, in cazul in care unitatile de cale ferata vor prezenta noi proiecte de concedieri colective.
Avand in vedere faptul ca nici un oficial al MTI nu a dat curs invitatiei de participare la sedinta o delegatie a FNF M/C insotita de 200 de participanti la sedinta Consiliului National, s-a deplasat la Ministerul Transporturilor pentru a cere lamuriri cu privire la anuntatele disponibilizari de personal din mass-media.
D-ul Ministru Berceanu nu a putut fi interpelat deoarece se afla in sedinta de Guvern, respectiv Secretarii de Stat nu se aflau in incinta Ministerului Transporturilor.
Singura persoana care a putut fi chestionata in legatura cu programele de restructurare a fost Directorul General al SNTFC CFR Calatori SA, care a precizat ca la aceasta institutie se lucreaza la un program de reducere a cheltuielilor societatii care va fi prezentat Ministrului Transporturilor, ulterior urmand a fi dezbatut cu organizatiile de sindicat.
Din informatiile pe care le detinem o posibila intalnire cu Ministrul Transporturilor poate avea loc in saptamana 23-27 august 2010.



PRESEDINTE
Gheorghe Fratica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu