Instructii

voi incerca sa postez pe aceasta pagina instructii, reglementari si ordine cfr pentru a fi accesate de cei interesati


Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii

ORDINUL 551/ 15.07.2010
pentru aprobarea "Normelor privind implementarea si dezvoltarea sistemului de mentinere a competentelor profesionale pentru personalul cu responsabilitati in siguranta circulatiei si pentru alte categorii de personal care desfasoara activitati specifice in operatiunile de transport pe caile ferate din Romania"
http://www.cenafer.ro/romana/meniu_verificare_profesionala/ordin_551.pdf
 




Ordin nr. 322/2010

din 22/04/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 279 din 29/04/2010

privind modificarea Regulamentului pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005
 

    În temeiul prevederilor art. 5 alin (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

   Art. I. - Regulamentul pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.064 şi nr. 1.064 bis din 28 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică aşa cum urmează:
   - La articolul 265, alineatele (5) şi 11 vor avea următorul cuprins:
    "(5) Pe perioada suspendării temporare a activităţii de mişcare, la biroul de mişcare din fiecare punct de secţionare rămâne la post cel puţin IDM dispozitor, iar la posturile de barieră rămân la post păzitorii de barieră sau alţi agenţi care le deservesc. Conducerea administratorului de infrastructură poate aproba în funcţie de modul de organizare al activităţii ca la biroul de mişcare în locul IDM dispozitor să rămână un alt agent care poate fi acar, revizor de ace, păzitor de barieră.
    ..................................................................................................
    (11) În mod excepţional, în caz de forţă majoră şi în cazul producerii de accidente şi/sau evenimente feroviare, în funcţie de necesitate, operatorul de circulaţie poate dispune reluarea activităţii de mişcare înainte de ora stabilită. În cazul în care la biroul de mişcare pe perioada suspendării în locul IDM dispozitor rămâne un alt agent, pe secţia în cauză reluarea activităţii se va face doar după ce se va asigura prezenţa IDM dispozitor la biroul de mişcare."
   Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Constantin Dascălu,
secretar de stat

    Bucureşti, 22 aprilie 2010.
    Nr. 322.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii


  Ordin nr. 385/2010

din 19/05/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 356 din 31/05/2010

pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr. 250, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.817/2005  
În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (ii) din anexa nr. 1 "Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română - ASFR" la anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române - AFER" la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

   Art. I. - Instrucţiunile privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr. 250, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.817/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.039 şi 1.039 bis din 23 noiembrie 2005, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează aşa cum urmează:
   1. La articolul 6 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) în staţiile frontieră de stat, pentru trenurile de marfă."
   2. La articolul 6, partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Lucrările şi verificările obligatorii care trebuie efectuate şi asigurate de către revizorii tehnici de vagoane în cadrul reviziei tehnice la compunere sunt următoarele:".
   3. La articolul 9 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) în staţiile frontieră de stat, pentru trenurile de marfă."
   4. La articolul 10 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în staţiile frontieră de stat la trenurile de călători."
   5. La articolul 10, partea introductivă a alineatului (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Lucrările şi verificările obligatorii care trebuie efectuate şi asigurate de către revizorii tehnici de vagoane în cadrul reviziei tehnice în tranzit sunt următoarele:".
   6. La articolul 11, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:
    "(8) În cuprinsul articolelor care reglementează revizia tehnică în tranzit a trenurilor, prin asigurare se înţelege că lucrările respective sunt executate de către electricieni, montatori sau ungători de vagoane din echipa complexă, sub supravegherea revizorului tehnic de vagoane care răspunde de calitatea acestor lucrări."
   7. La articolul 45 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în trenurile de călători care circulă cu viteze mai mari de 140 km/h se admite introducerea vagoanelor cu schimbător de regim «G-P-R-Mg» sau «P-R-Mg», având maneta schimbătorului de regim pe poziţia «R-Mg» sau «Mg», cu condiţia realizării procentului de masă frânată stabilit în livretul de mers."
   Art. II. - Autoritatea Feroviară Română - AFER, Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" - S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă"-S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "CFR Călători" - S.A., gestionarii de infrastructură feroviară şi operatorii de transport feroviar licenţiaţi vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
   Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

    Bucureşti, 19 mai 2010.
    Nr. 385.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii


  Ordin nr. 386/2010

din 19/05/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 360 din 01/06/2010

pentru modificarea şi completarea Regulamentului de remorcare şi frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.815/2005
 

    În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (ii) din anexa nr. 1 "Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română - ASFR" la anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române - AFER" la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

   Art. I. - Regulamentul de remorcare şi frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.815/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 şi 1.043 bis în 24 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
   1. La articolul 30 alineatul (5), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) trenuri de călători frânate cu frâna automată tip călători:
    - 168% pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h;
    - 155% pentru circulaţia cu viteza maximă de 155 km/h;
    - 142% pentru circulaţia cu viteza maximă de 150 km/h;
    - 131% pentru circulaţia cu viteza maximă de 145 km/h;
    - 126% pentru circulaţia cu viteza maximă de 140 km/h;
    - 105% pentru circulaţia cu viteza maximă de 120 km/h;
    - 85% pentru circulaţia cu viteza maximă de 100 km/h;
    - 76% pentru circulaţia automotoarelor din seria 700 cu viteza maximă de 80 km/h;
    - 63% pentru circulaţia automotoarelor din seria 900 cu viteza maximă de 70 km/h."
   2. La articolul 30, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:
    "(11) La solicitarea operatorilor de transport feroviar, în funcţie de tipul de material rulant - procentul de masă frânată, tipul frânării şi viteza maximă de circulaţie - administratorul/gestionarul de infrastructură va stabili viteza maximă de circulaţie a trenului pe întregul parcurs, în funcţie de pantele caracteristice şi drumurile de frânare, utilizând anexele nr. 16, 17 şi 18."
   3. La articolul 46 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în trenurile de călători care circulă cu viteze mai mari de 140 km/h se admite introducerea vagoanelor cu schimbător de regim «G-P-R-Mg» sau «P-R-Mg», având maneta schimbătorului de regim pe poziţia «R-Mg» sau «Mg», cu condiţia realizării procentului de masă frânată stabilit în livretul de mers;".
   4. La articolul 72, alineatul (18) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(18) Când în compunerea trenurilor mai mult de jumătate din vagoanele acestora sunt echipate cu saboţi din material compozit tip K şi L-L, la circulaţia cu viteze mai mici de 50 km/h depresiunea în conducta generală va fi mai mare de 0,7 bar."
   5. Anexa nr. 7 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
   6. Anexa nr. 8 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
   7. Anexa nr. 10 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
   8. Anexa nr. 11 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.
   Art. II. - Autoritatea Feroviară Română - AFER, Compania Naţională de Căi Ferate "CFR"- S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. - Marfă" - S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R.- Călători"- S.A., gestionarii de infrastructură feroviară şi operatorii de transport feroviar licenţiaţi vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
   Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

    Bucureşti, 19 mai 2010.
    Nr. 386.



















   ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 7 la Regulamentul nr. 006)

    Vitezele maxime de circulaţie ale trenurilor în funcţie de numărul,
modul de aşezare, legare sau nelegare la tren şi frână a locomotivelor
în acţiune şi tipul frânei trenului
   
┌─────────┬───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┬──────┬────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Numărul şi modul de aşezare │ Tipul frânei trenului │ │ │
│ │ a locomotivelor în tren │ │ │ │
│ ├──────────────────────────┬────────┼──────────────────────┬──────────┤ │ │
│ │ Legate la tren şi frână │Împingă-│ Tip călători │Tip marfă │Viteza│ │
│ Tipul ├────────┬────────┬────────┤ toare ├───────┬──────────────┼──────────┤maximă│ Observaţii │
│trenului │ │ │ │nelegată│De mare│ │ │(km/h)│ │
│ │ În │ Inter- │Împingă-│la tren │putere │ Cu acţiune │Cu acţiune│ │ │
│ │ capul │ calată │ toare │şi frână│ cu │ rapidă │ înceată │ │ │
│ │trenului│ │ │ │acţiune│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │rapidă │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├─────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│Călători │ 1 │ - │ - │ - │ Da │ - │ - │ 160 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │ - │ - │ - │ Da │ - │ - │ 140 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 2 │ - │ - │ - │ Da │ - │ - │ 140 │Locomotive diesel sau electrice comandate de la │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │un singur post │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 2 │ - │ - │ - │ Da │ - │ - │ 120 │În cazul remorcării cu două locomotive, când se │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┤defectează frâna automată a primei locomotive, │
│ │ 1-2 │ - │ - │ - │ - │ Da │ - │ 100 │acţionarea frânei automate a trenului se face de │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │trenului pe cel mult două intervale de staţii este │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │preluată de mecanicul locomotivei a doua, viteza │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │maximă a trenului fiind de 80 km/h. │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 3 │ - │ - │ - │ - │ Da │ - │ 80 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┤ │
│ │ 1-3 │ - │ 1 │ - │ - │ Da │ - │ 70 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1-2 │ 1 │ - │ - │ - │ Da │ - │ 70 │Numai la trenuri mixte prevăzute în livretul de mers│
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ - │ - │ 1 │ - │ Da │ Da │ Da │ 30 │ │
├─────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ Marfă, │ 1-2 │ - │ - │ - │ - │ Da, cu │ - │ 120 │ │
│militare,│ │ │ │ │ │ schimbător │ │ │ │
│mixte, de│ │ │ │ │ │ de regim │ │ │ │
│coletărie│ │ │ │ │ │ (G-P) │ │ │ │
│ şi de │ │ │ │ │ │şi dispozitiv │ │ │ │
│serviciu │ │ │ │ │ │ de frânare │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │proporţională │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │cu încărcătura│ │ │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1-2 │ 1 │ - │ - │ - │ Da, cu │ - │ 100 │În cazul remorcării cu două locomotive, când se │
│ │ │ │ │ │ │ schimbător │ │ │defectează frâna automată a primei locomotive, │
│ │ │ │ │ │ │ de regim │ │ │acţionarea frânei automate a trenului se face de │
│ │ │ │ │ │ │ (G-P) şi/sau │ │ │către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea │
│ │ │ │ │ │ │ dispozitiv │ │ │trenului pe cel mult două intervale de staţii este │
│ │ │ │ │ │ │ de frânare │ │ │preluată de mecanicul locomotivei a doua, viteza │
│ │ │ │ │ │ │proporţională │ │ │maximă a trenului fiind de 80 km/h. │
│ │ │ │ │ │ │cu încărcătura│ │ │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1-2 │ - │ - │ - │ - │ Da sau │ Da sau │ 80 │În cazul remorcării cu două, respectiv 3 │
│ │ │ │ │ │ │ combinată │combinată │ │locomotive, când se defectează frâna automată a │
│ │ │ │ │ │ │ cu frână │ cu frână │ │primei locomotive, acţionarea frânei automate a │
│ │ │ │ │ │ │ cu acţiune │cu acţiune│ │trenului se face de către mecanicul locomotivei a │
│ │ │ │ │ │ │ înceată │ rapidă │ │doua, în ordinea aşezării în tren, viteza maximă │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┤fiind de 60 km/h. │
│ │ 3 │ - │ - │ - │ - │ Da sau │ Da sau │ 70 │ │
│ │ │ │ │ │ │ combinată │combinată │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ cu frână │ cu frână │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ cu acţiune │cu acţiune│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ înceată │ rapidă │ │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1-3 │ 1-2 │ 1 │ - │ - │ - │ - │ 60 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1-3 │ 1-2 │ - │ - │ - │ - │ - │ 60 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1-3 │ 1-2 │ - │ 1 │ - │ - │ - │ 40 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1-3 │ - │ - │ 1 │ - │ - │ - │ 40 │ │
│ ├────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────────────┼──────────┼──────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ - │ - │ - │ 1 │ - │ - │ - │ 30 │ │
└─────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴───────┴──────────────┴──────────┴──────┴────────────────────────────────────────────────────┘


    NOTĂ:
    În toate cazurile de mai sus nu se va depăşi viteza maximă a locomotivei care are viteza cea mai mică.
    La alegerea vitezelor din prezenta anexă, se va ţine seamă ca vagoanele să îndeplinească condiţiile stabilite în anexa nr. 2 la regulament.





   ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 8 la Regulamentul nr. 006)

    Vitezele maxime de circulaţie ale locomotivelor electrice, diesel
şi cu abur, când circulă izolat, în funcţie de pante
   
┌────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Viteza maximă admisă │
│ │ (km/h) │
│ ├────────────────────┬───────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│ Panta │Locomotive electrice│ Locomotive diesel │ Locomotive cu abur │
│ (0/00) ├─────────┬──────────┼───────┬───────┬───────┬───────┼─────────┬─────────┬──────┤
│ │ │ 060-EA1 │060-DA │ │ │ │ 231000, │ │ │
│ │ 060-EA │ 060-EA2 │060-DA1│040-DHC│040-DHB│040-DHA│inclusiv │ 142000 │230000│
│ │ 060-EB │ 060-EC │060-DG │040-DF │ │ │2201/2240│ │ │
│ │ │ 060-EC1 │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┤
│ 0-5 │ 105 │ 120 │ 95 │ 85 │ 70 │ 60 │ 80 │ 80 │ 85 │
├────────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┤
│ 6-10 │ 100 │ 115 │ 90 │ 80 │ 70 │ 60 │ 75 │ 75 │ 80 │
├────────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┤
│ 11-15 │ 95 │ 105 │ 85 │ 75 │ 70 │ 60 │ 70 │ 70 │ 75 │
├────────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┤
│ 16-20 │ 90 │ 100 │ 80 │ 70 │ 70 │ 60 │ 60 │ 65 │ 70 │
├────────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┤
│ 21-25 │ 85 │ 95 │ 75 │ 65 │ 65 │ 60 │ 55 │ 60 │ 60 │
├────────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┤
│ 26-30 │ 80 │ 90 │ 70 │ 60 │ 60 │ 60 │ 50 │ 55 │ 55 │
├────────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┼──────┤
│ 31-35 │ 75 │ 80 │ 65 │ 55 │ 55 │ 55 │ 45 │ 50 │ 50 │
└────────┴─────────┴──────────┴───────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┴──────┘


























   ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 10 la Regulamentul nr. 006)

    Limitarea vitezei de circulaţie a trenului
   
┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ Cazurile în care se limitează viteza de circulaţie a trenului │ Viteza maximă │
│crt.│ │ (km/h) │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1. │La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă fără o înţelegere prealabilă cu impiegatul de │ 5 │
│ │mişcare din staţia care a expediat trenul │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 2. │La trecerea locomotivelor seriile 140100 şi 50100 cu tenderul înainte peste aparatele de cale cu │ 10 │
│ 3. │tangenta 1/8 │ │
│ 4. │La circulaţia locomotivelor cu un singur vagon WIT, poştal sau de serviciu, prin împingere în staţii│ │
│ │La manevra vagoanelor încărcate cu mărfuri periculoase │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 5. │La trecerea peste aparatul de cale al liniei de primire, în cazul când trenul este primit în │ 15 │
│ │staţii pe linie înfundată │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 6. │Când trenurile circulă pe linie închisă │ 20 │
│ 7. │În toate cazurile când se defectează semafoarele şi semnalele luminoase, când acestea se │ │
│ │depăşesc pe baza semnalului luminos de chemare sau a ordinului de circulaţie │ │
│ 8. │La primirea trenului pe linie abătută în staţii de pe secţii cu conducere centralizată │ │
│ 9. │În cazul unui tren care îşi continuă mersul după oprire şi aşteptarea timpului pentru defrânare în │ │
│ │faţa unui semnal luminos de trecere, pe BLA, cu o lumină roşie, dubioasă sau stinsă, când la │ │
│ │semnal nu a apărut o lumină permisivă │ │
│10. │La continuarea mersului, după oprirea la lumina roşie a semnalului de avarie, până la trecerea │ │
│ │peste pasajul la nivel │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│11. │În cazul defectării unui semnal luminos de ieşire dintr-o staţie centralizată electrodinamic, care │ 20 │
│ │nu este pe secţii cu bloc de linie automat │ │
│12. │În cazul defectării unui semnal luminos de ieşire dintr-o staţie aflată pe o secţie de circulaţie │ │
│ │înzestrată cu bloc de linie automat pe cale simplă │ │
│13. │Când trenurile circulă pe linie închisă şi se urmăresc la vedere │ │
│14. │La trecerea trenului pe lângă semafoarele de ramificaţie defecte pe liber sau pe oprire, care nu │ │
│ │sunt puncte de secţionare, şi mecanicul a fost avizat prin ordin de circulaţie │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│15. │La trecerea trenului peste aparatele de cale în abatere, când nu este indicată altă viteză │ 30 │
│16. │Când toate mijloacele de comunicaţie sunt întrerupte atât pe cale simplă, cât şi pe cale dublă │ │
│17. │La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă, dacă s-a stabilit o înţelegere prealabilă cu │ │
│ │impiegatul de mişcare din staţia care a expediat trenul, respectiv agentul autorizat din punctele │ │
│ │de secţionare de pe secţii cu conducerea centralizată a circulaţiei │ │
│18. │La intrarea pe linie directă în staţiile situate pe secţii cu conducere centralizată a circulaţiei │ │
│19. │La reluarea circulaţiei unui tren care a fost oprit în urma unui semnal "opriţi toate trenurile" │ │
│ │şi nu s-au putut stabili cauzele care au impus darea acestui semnal, dacă după sunarea din nou a │ │
│ │trenului în sensul de mers nu s-a auzit în timp de 10 minute semnalul "opriţi toate trenurile" │ │
│20. │La restricţii de viteză, când la paleta cu două dungi negre în diagonală nu este indicată nicio │ │
│ │viteză şi nu s-a specificat în ordinul de circulaţie sau BAR o altă viteză │ │
│21. │După plecarea trenului de la semnalul de intrare pus pe liber, până la perceperea indicaţiei de │ │
│ │liber a semnalului de ieşire sau de trecere dat de impiegatul de mişcare, în cazul trenului fără │ │
│ │oprire │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│22. │În cazul locomotivelor cu abur cu bielele motoare şi cuplare demontate şi care circulă numai în │ 40 │
│ │trenuri speciale │ │
│23. │În cazul trenurilor convoaie în complexe feroviare, care circulă pe secţii cu declivităţi până la │ │
│ │15 0/00 şi au în compunere cel puţin 60% din vagoane cu frână automată în acţiune │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│24. │În cazul circulaţiei locomotivelor în acţiune sau în stare rece cu tenderul înainte, tenderul fiind │ 50 │
│ │fără boghiuri │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│25. │În cazul circulaţiei locomotivelor cu tenderul înainte, tenderul fiind cu boghiuri │ 60 │
│26. │În cazul trenurilor de marfă care au în compunerea lor locomotive cu abur în stare rece, cu bielele │ │
│ │motoare demontate, iar bielele cuplare montate │ │
│ │În cazul circulaţiei locomotivelor LDH 25 M de 120-150 CP, dacă au bielele motoare demontate, │ │
│ │remorcate în trenurile de marfă │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│27. │La acoperirea cărucioarelor-turn, în dreptul discului galben │ 100 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│28. │La indicatoarele de viteză amplasate de-a lungul liniei │Viteza înscrisă│
│29. │La indicatoarele de viteză sporită în abatere │ pe indicator │
│30. │La restricţii de viteză │sau specificată│
│ │ │ în ordin │
│ │ │ de circulaţie │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
│31. │La probele de parcurs ale locomotivelor şi ale trenurilor │ V. st. *) │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘


   *) V. st. - viteza stabilită de personalul tehnic care ia parte efectiv la probă, fără a depăşi însă viteza maximă admisă de linie, locomotivă, tipul trenului şi caracteristicile vehiculelor din tren.















   ANEXA Nr. 4
(Anexa nr. 11 la Regulamentul nr. 006)

    Vitezele restricţionate la circulaţia în curbe pentru locomotive
seria 50100 şi 060-DG
   
┌─────────────────────────────┬────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Sensul de mers al locomotivei│ Raza de curbură │Viteza maximă de circulaţie│
│ │ (m) │ (km/h) │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 50100 cu coşul înainte │ 150-200 │ 35 │
│ │ 201-300 │ 50 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 50100 cu tenderul înainte │ 150-200 │ 10 │
│ │ 201-250 │ 30 │
│ │mai mare de 250 şi în aliniament│ 50 │
├─────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ 060-DG │ <170 │ 10 │
│ │ 170-200 │ 30 │
│ │ 201-250 │ 40 │
│ │ 251-300 │ 50 │
└─────────────────────────────┴────────────────────────────────┴───────────────────────────┘


    OBSERVAŢIE:
    Curbele cu raza mai mare de 300 m nu restricţionează din acest punct de vedere viteza de circulaţie.