joi, 16 septembrie 2010

Anexa 1 si Anexa 2 la Nota

- ANEXA Nr. 1 -

SITUATIA COMPENSATIEI ASIGURATA DE LA BUGETUL DE STAT
PENTRU OPERATORII DE TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI
IN CONFORMITATE CU H.G. 741/21.07.2010.

DENUMIRE
COMPANIE
COMPENSATIE
2010
-lei-
VENITURI
PROPRII
-lei-
COMPENSATIE
IN TOTAL
VENITURI
CALATORI
KM
COMPENSATIE
CALATOR/KM
-lei-
COMPENSATIE-cal/km
COMPENSATIE CFR CALATORI

CFR Calatori
956.259.000.
+
373.920.000.
1.380.000.000.
40 %

49 %
5.500.000.000.
0,24
100 %
Regiotrans – SRL
113.593.350.
18.300.000.
86,2 %
173.000.000.
0,656
273 %
Regional – SRL
14.380.570.
1.685.000.
89,5 %
16.364.000.
0,88
366 %
Servtrans Invest
3.241.050.
180.000.
94,7 %
2.400.000.
1,35
562 %
Transferoviar Grup
8.124.360.
3.542.000.
70 %
14.956.000.
0,54
225 %
Ferotrans-TFI-SRL
4.430.660.
687.140.
86,6 %
5.736.670.
0,77
320 %
TOTAL
1.847.495.070.
1.404.394.140.
56,8 %
(medie)
5.712.456.670.
0.323
(medie)


Primvicepresedinte
Viorel Istrate



- ANEXA Nr. 2 -

Analiza propunerii SNTFC CFR Calatori SA
cu privire la desfiintarea prin absorbtie a
Societatii Comerciale Voiaj CFR

La data de 31 iulie 2010 FNF M/C a realizat impreuna cu conducerea SCVLC Voiaj CFR, o analiza SWOT in urma careia s-au desprins urmatoarele concluzii :

PUNCTE FORTE :

Ø Traditie
Ø Adaptarea la noul context socio-economic ;
Ø Vechime in prestarea de servicii feroviare ;
Ø Comision 0 la vanzarea legitimatiilor de calatorie in trafic feroviar de calatori ;
Ø Modernizarea punctelor de lucru din agentiile de voiaj CFR (pentrut confortul sporit al clientului):
- spatii modernizate, salubre ;
- climatizare, centrale termice.
Ø Asigurarea mijloacelor de comunicatie intre agentii:
- telefonie fixa si mobila ;
- retea proprie de internet , VPN (Virtual Private Network – Retea Virtuala Privata).
Ø Dotarea cu tehnica de calcul proprie destinata comercializarii serviciilor conexe;
Ø Gama larga de servicii conexe ofertate :
- rezervari hoteliere si comercializare pachete turistice ;
- comercializare bilete de avion si autocar in trafic international ;
- comercializare polite de asigurare medicala.
Ø Modalitatea flexibila a prestatiilor din activitatile conexe (lei si valuta) ;
Ø Posibilitatea corelarii serviciilor feroviare si conexe (tren + hotel, tren + polita de asigurare, tren + auto, etc);
Ø Profesionalism, flexibilitate si seriozitate in abordarea clientului de catre personalul propriu ;
Ø Fidelizarea clientilor prin politici de promovare (prezenta online: noile media – retele de socializare, etc.);
Ø Fidelizarea clientilor prin politici de promovare (prezenta online: noile media – retele de socializare, etc.);
Ø Uniformitatea pietei de desfacere (segmentarea target-ului in functie de criterii socio-demografice precum: varsta, ocupatie, mediu rezidential, etc.);
Ø Ca urmare a scolarizarii personalului, SCVLC Voiaj CFR a obtinut:
- 10 brevete de turism pentru directori de agentii de turism touroperatoare si manager in activitatea de turism;
- 70 de agenti de turism calificati;
- 1 licenta de agentie touroperatoare pentru agentia de turism “VOIAJ CFR”;
- 9 licente pentru agentii touroperatoare si detailiste;
Ø Ca urmare a modului in care a incheiat contractele pentru activitatile conexe, societatea se autofinanteaza, astfel incat, in medie 45 de zile utilizeaza lichiditatile partenerilor, ceea ce inseamna echivalentul a 887.000 lei (echivalentul salariilor pe o luna a intregului personal, sume de bani, care in cazul absorbtiei SCVLC Voiaj CFR de catre SNTFC CFR Calatori ar fi trebuit imprumutati lunar de la banci cu dobanzile si conditionarile impuse de acestea) ;
Ø Serviciile oferite calatorilor in agentiile de voiaj sunt la standarde europene;
Ø In cazul in care societatea Voiaj CFR va fi desfiintata, in cel mai scurt timp va trebui reinfiintata intrucat, in conformitate cu directiva europeana privind liberalizarea traficului de calatori pe caile ferate din tarile membre UE incepand din 2010, operatorii noi care vor veni sa opereze pe caile ferate, au nevoie de o societate de distributie neutra, alta decat cea a operatorului national de calatori, societate care la acelasi ghiseu sa vanda bilete pentru toti operatorii in conditii nediscriminatorii.

PUNCTE SLABE :

Ø Lipsa controlului asupra politicii de pret a serviciilor comercializate (feroviar si conexe);
Ø Activitate neuniforma pe parcursul anului (fluctuatia activitatii de vanzare in functie de perioadele anului);
Ø Necesitatea supradimensionarii personalului in anumite locatii in scopul asigurarii functionalitatii agentiilor de voiaj sezoniere;
Ø Climatul de opinie negativ privind CFR-ul si conditiile de calatorie;
Ø Imposibilitatea realizarii unei promovari eficiente a traficului feroviar;
Ø Vizibilitatea redusa pe piata de profil;
Ø Notorietate insuficienta in randul segmentului de clienti nefamiliarizati cu agentiile de voiaj CFR;
Ø Folosirea cu contract de comodat a echipamentelor XSELL precum si a celor de trafic international (in unele agentii);
Ø Spatiile in care isi desfasoara activitatea agentiile nu apartin in totalitate societatii;
Ø In cazul absorbtiei societatii de catre CFR Calatori, se pierde atat licenta de turism cat si veniturile din activitatile conexe.

OPORTUNITATI :

Ø Transformarea agentiilor de voiaj CFR in agentii de turism la standarde europene;
Ø Posibilitatea exploatarii sezoanelor si a perioadelor turistice prin corelarea lor cu transportul feroviar (oferte de vacanta + transport);
Ø Noi parteneriate cu touroperatori;
Ø Cresterea substantiala a veniturilor din turism si diminuarea corespunzatoare a comisionului de 7,26% acordat de CFR Calatori pentru biletele de tren (prin comparatie, o societate de turism cu o raspandire teritoriala similara realizeaza o cifra de afaceri de peste 100 milioane de euro pe an).

AMENINTARI:

Ø Reducerea vanzarilor in trafic feroviar manifestata prin pierderea unor segmente importante de clienti datorita:
- calitatii deficitare a infrastructurii feroviare care implica timpi de mers mari;
- lipsei confortului pe durata calatoriei ( instalatii de climatizare sau sanitare defecte) ;
- instabilitatii planului de mers de tren in decursul anului (modificari mers de tren, compuneri,etc.).
Ø Scaderea traficului feroviar de calatori datorata concurentei cu traficul auto ;
Ø Cresterea cheltuielilor societatii datorita majorarii chiriilor pentru spatiile inchiriate (in special spatii apartinand CNCF CFR SA);
Ø Concurenta neloiala prin desfasurarea campaniilor negative din presa precum si prin defaimarea ocazionala a societatii;
Ø Largirea canalelor de distributie ale operatorului feroviar national (vanzare online, automate de vanzare, distribuitor autorizati, agentii de turism) implica scaderea vanzarilor in agentiile de voiaj CFR.


CONCLUZII:

Absorbtia SCVLC Voiaj CFR de catre SNTFC CFR Calatori SA nu este oportuna deoarece:

Se pierd veniturile din activitatile conexe, pierzandu-se licenta de turism a societatii si serviciile corespunzatoare catre clienti;
Ponderea activitatilor conexe in activitatea societatii a fost:
- pe 12 luni 2009 de 24,77%
- pe 7 luni 2009 de 25.73% iar pe 7 luni 2010 de 25,74%;

Daca in prezent Voiaj CFR face fata necesitatilor cu un comision de 7,26% (fara TVA) pentru trafic intern si de aproximativ 5% pentru trafic international, in acelasi timp CFR Calatori cheltuie pentru agentia sa proprie deschisa in centrul comercial Carrefour Colentina, 65% din veniturile realizate;

Prin utilizarea lichiditatilor rezultate din activitatile conexe, efortul financiar al CFR Calatori este mai mic, iar Voiaj CFR nu a fost niciodata in situatia de a face imprumuturi de la banci si nu are datorii la bugetul de stat.
Tendinta, pe plan european, este de a infiinta filiale la societatile nationale cu pierderi urmarindu-se cel putin trei directii si anume :
- se gestioneaza mai usor si mai eficient ;
- se mentin toate activitatile strategice in functiune ;
- pentru a le putea ajuta financiar la infiintare, fara a fi acuzate de UE ca acorda ajutoare de stat (interzise in UE).


CAPITALUL UMAN :

Evolutia personalului societatii de la infiintare pana in prezent a fost urmatoarea:

Ø Personal la infiintare (01.11.2011) = 517 salariati;
Ø Personal transferat de la S.C. Mesagerie S.A. si incadrat la Voiaj CFR in anul 2006 = 116 salariati;
Ø Total personal in anul 2006 = 633 salariati;
Ø Total personal la data de 31.07.2010. = 367 salariati ;
Ø Procent reducere personal raportat la data infiintarii = 42%
Ø Procent reducere personal la ultima restructurare(2009/2010) = 24%

Fata de cele ce preced, Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial considera propunerea de desfiintare prin absorbtie a SCVLC VOIAJ CFR ca fiind o masura absolut neeconomica, ce ar agrava si mai mult situatia economico-financiara a SNTFC CFR Calatori si a salariatilor acesteia si prin urmare nu este de acord cu aceasta propunere.

Primvicepresedinte
Viorel Istrate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu